Novela silničního zákona postihne i taxislužby

Dne 25. 6. jednal hospodářský výbor PS PČR o návrhu novely silničního zákona. Při hlasování o pozměňovacích návrzích k novele silničního zákona, které se dotýkaly i provozování taxislužeb, totiž hospodářský výbor sněmovny podpořil novelu v rozsahu, jak byla navržena. Česká republika tak dnes učinila krok k tomu, aby se svou legislativou liberalizovala odvětví taxislužeb. Přestože se stále jedná o kompromis, má šanci přinést rychlé narovnání trhu. Vydělat by na tom měli všichni – zákazníci, řidiči i samosprávy. 

"Za volantem alternativních taxíků jezdí řada z nás několik let. Většinou proto, že jsme chtěli, aby se zlepšila pověst a kvalita taxislužby. A nejsme daleko od pravdy, když řekneme, že se to podařilo a v posledních letech šla kvalita servisu nahoru především díky tomu, že alternativní taxislužby nastavila jasná pravidla kontroly ceny i kvality. Dnes není problém nepoctivé nebo špatné taxikáře vyřadit na základě hodnocení jejich cestujících. Sami víme, jak moc se snažíme, abychom získali to nejvyšší možné hodnocení. A bereme to tak, že novela nám přizná alespoň část tohoto úspěchu, píše se v tiskové zprávě Asociace řidičů alternativních taxislužeb.
Velice vítáme vyřazení místopisných zkoušek, které považujeme za zbytečný relikt, zatěžující městské úředníky. Jejich uvolněnou kapacitu rádi uvidíme v ulicích při kontrolách provozu a výkonů jednotlivých taxikářů, které jsou pro nás tou pravou cestou, jak ohlídat kvalitu tak, aby taxislužby městu nedělaly českým městům ostudu, ale naopak zlepšovaly jeho pověst. Zároveň je třeba jasně říci, že nám nejde o zrušení kontroly a pravidel v taxislužbě. Ty jsou potřeba. Tak jako každý z nás má řidičák, musí mít živnost i pojištění. Ale vadí nám chaotické a často úplně překroucené regulace. Naše republika je malá a dokud se nesjednotí pravidla, která bude vyžadovat výhradně Ministerstvo dopravy, daleko se nedostaneme.
"Určitá míra regulace bude vždy potřeba. Ale tu největší část už dnes stejně zajišťují Bolt a Uber, kteří rozhodně nepustí za volant kdekoho, dále pak zákazník, který má možnost se rozhodnout nejen podle ceny za službu, ale sám hodnotit i výkon jednotlivých řidičů. Proč by měl mít na jízdu po Karlových Varech monopol úzký počet taxikářů, kteří se podle toho budou chovat? Nic je nebude nutit zlepšovat servis a chovat se vstřícně ke klientům, když mají své jisté," říká Blahoslav Tesárek, předseda přípravného výboru Asociace řidičů alternativních taxislužeb.
Asociace oceňuje, že poslanci hospodářského výboru dokázali přivést ke stolu i zástupce běžných taxislužeb a dosáhli kompromisu, který by měl nastavit rovné podmínky pro všechny a dát prostor pro vznik slušného a transparentního prostředí.*
/zr/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down