Registrace do kampaně AKTIVNÍ ZÁŘÍ 2025 je otevřena i městům a obcím

Nadační fond Aktivní Česko v úterý 29. dubna 2025 oficiálně spustil registrace do třetího ročníku celonárodní kampaně Aktivní Září 2025, která během září rozhýbe celou republiku. Kampaň zaměřená na podporu pravidelného pohybu, prevenci nemocí a zlepšení kvality života propojuje školy, firmy, města i sportovní organizace. Letos poprvé se oficiálně zapojí i zástupci podnikatelů.

Třetí ročník je potvrzením, že myšlenka pohybové výzvy má smysl. Stovky tisíc lidí si v předchozích letech vyzkoušely, že i malé změny, jako pár kroků navíc denně, mohou mít obrovský dopad na zdraví, kondici i náladu. Letos chceme oslovit ještě větší část nesportující populace, včetně firemní sféry,“ uvedla Jana Havrdová, předsedkyně Nadačního fondu Aktivní Česko.

Kampaň Aktivní Září  vznikla s vizí podpory zdravého životního stylu a prevence napříč generacemi. Jejím cílem je zapojit co nejširší část sportující i nesportující veřejnosti do pravidelného pohybu, bez tlaku na výkon, ale s důrazem na zdraví, radost a komunitu.

„Projekty jako Aktivní Česko představují účinný způsob, jak snížit náklady na zdravotnictví díky prevenci a podpoře zdravého životního stylu. Investice do pohybu je investicí do odolnější společnosti i udržitelného zdravotního systému,“ řekl Zdeněk Zajíček, prezident Hospodářské komory ČR, zakládajícího člena Nadačního fondu Aktivní Česko.

Aby se pohyb stal součástí našich životů

Základními kameny kampaně jsou významné iniciativy, jako je Evropský týden sportu, jehož koordinátorem je Český olympijský výbor. Do kampaně se letos již podruhé přidá také Evropský týden mobility a česká kampaň ZVOLNI, která poukazuje na často opomíjenou roli chůze a cyklistiky jako nejpřirozenějších forem mobility.

Na iniciativě Aktivní Září se mi nejvíce líbí, že vytváří silný deštník pro velké množství pohybových, sportovních i zdravotních akcí. Mnoho z těchto aktivit tu už dříve bylo, ale až teď mají již třetím rokem společný rámec. Je skvělé, že se do jednoho proudu spojují různé subjekty – odborníci, organizátoři, spolky, kluby, města, školy i školky i veřejnost, a společně podporují zdravý a aktivní životní styl. Kdo je aktivní v září, ten září,“ dodala poslankyně Michaela Šebelová.

Jsem lékař a mohu mluvit ze své každodenní praxe a zkušenosti. Vidím obrovský rozdíl mezi lidmi, kteří v mládí sportovali a u sportu vydrželi po celý život, a těmi, kteří sportovně aktivní nebyli. Tento rozdíl se naplno projeví ve vyšším věku, a to nejen ve fyzické, ale i psychické kondici,“ řekl poslanec Tom Philipp.

Chci, aby otázka pohybu a zdravého životního stylu byla vnímána jako apolitická. Prodloužení věku stráveného ve zdraví je zásadní cíl, který se státu vrátí nejen ekonomicky, ale i společensky. Sport a pohyb nesmí zůstávat na okraji zájmu politiků,“ sdělil poslanec Patrik Nacher.

Kampaň  AKTIVNÍ ZÁŘÍ 2025 přinese stovky sportovních a vzdělávacích akcí napříč republikou, včetně dní otevřených dveří, konferencí nebo festivalů. V roce 2023 se v rámci kampaně uskutečnilo přes 350 akcí po celé ČR a zapojilo se více než 90 tisíc účastníků. V roce 2024 se počet událostí zvýšil na více než 420 akcí a přes 120 tisíc lidí, což ukazuje rostoucí zájem o pohyb a zdravý životní styl napříč věkovými skupinami.

Registrace jsou otevřené na www.aktivnicesko.cz. Zapojení je snadné – stačí zaregistrovat vlastní aktivitu, například komunitní procházku, skupinové cvičení nebo sportovní den ve škole.

/tz/*

Foto: Simona Dvořáčková

Otevření registrace do 3. ročníku kampaně AKTIVNÍ ZÁŘÍ 2025 oznámila (zleva) Jana Havrdová s podporovateli z řad poslanců Tomem  Philippem, Michaelou Šebelovou a Patrikem Nacherem

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.