01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Technické řešení vhodně doplnila zeleň

Původní řešení před rekonstrukcí křižovatky Bída a tramvajové trati 1. máje mělo negativní vliv na dopravní situaci z hlediska nedostatečné průjezdnosti a plynulosti silničního provozu ve středu města. Na relativně krátkém úseku...

Původní řešení před rekonstrukcí křižovatky Bída a tramvajové trati 1. máje mělo negativní vliv na dopravní situaci z hlediska nedostatečné průjezdnosti a plynulosti silničního provozu ve středu města. Na relativně krátkém úseku komunikace se nacházely hned čtyři nepřehledné a dopravně komplikované křižovatky. Dalším negativním faktorem byl nevyhovující stav většiny vozovek a chodníků. Uvedené místo navíc leží u současného terminálu MHD. Původní technický stav tramvajové trati lze klasifikovat jako nevyhovující včetně nedostatečného šířkového uspořádání. Snížené rozhledové poměry při jízdě tramvají nutily řidiče před jednou z křižovatek zastavovat.

Celkově se toto místo dalo charakterizovat jako úzké hrdlo, které vedlo k zvyšování kongescí, spotřeby energií i růstu rizikových faktorů ovlivňujících bezpečnost silničního provozu.

Rekonstrukce (1999 - 2000) snížila počet křižovatek na dvě. Za zdařilé technické i urbanistické řešení lze považovat pětiramennou okružní křižovatku. Ta je vhodně doplněna okrasnou zelení. Doprovodné terénní úpravy umožňují další urbanistický rozvoj a vedou k zatraktivnění lokality. Ulice Dr. M. Horákové a Na Pláni byly rozděleny vyvýšeným zpevněným pruhem, který je pojížděn jen v případě krizové situace (vozy záchranné služby, policie atd.). Křížení tramvajové trati s ulicemi Lipovou a Na Bídě jsou vybavena světelnou signalizací. Toto řešení umožňuje preferenci vozidel MHD před individuální automobilovou dopravou. Nová pokládka tramvajového svršku je již dimenzována pro provoz připravovaného projektu Regiotram Nisa. Těleso tramvajového pásu je zmodernizováno a nová poloha umožňuje využít vyšší provozní rychlosti.

Závěrem lze tedy zkonstatovat, že nové řešení zjednodušilo dopravní situace, odstranilo závadová místa a přispělo ke zvýšení bezpečnosti provozu. Za největší přednost považuji soulad mezi technickým řešením, které nenucenou formou zklidnilo dopravní situaci, a oživením středu města zelení, a to při respektování preference veřejné hromadné dopravy v Liberci.

člen hodnotící komise soutěže

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down