S rychlou orientací na webu Ústeckého kraje nově pomáhá chatbot

Ústecký kraj nasadil na svých webových stránkách nový prvek – virtuálního asistenta s názvem ÚK Bot, který pracuje na principech umělé inteligence a slouží pro prvotní orientaci na webových stránkách.

„Cílem nasazení nového prvku je zefektivnit a zjednodušit komunikaci úřadu a veřejnosti a ulehčit orientaci na krajském webu,“ vysvětlil Jan Schiller, hejtman Ústeckého kraje.

ÚK Bot pracuje s informacemi uvedenými na webových stránkách kraje. Pomůže s rychlou orientací, poradí, na koho se obrátit v dané problematice, usnadní hledání informací o událostech a službách, které kraj a krajský úřad nabízí, a doporučí kompetentní kontaktní osoby dle položeného dotazu. Chatbot poradí ve čtyřech jazykových mutacích – češtině, angličtině, němčině a ukrajinštině. Preferovaný jazyk si návštěvník stránek zvolí při spuštění chatbota. Každý uživatel bude mít k dispozici 20 dotazů denně. Cílem je omezit zahlcení a nekorektnosti dotazů. Pokud se dotaz nebude týkat Ústeckého kraje a krajského úřadu, chatbot na to upozorní.

ÚK Bot se postupně učil dotazy uživatelů, testování probíhalo ve dvou fázích. Z celkového počtu asi 2500 dotazů během testování bylo kolem 9 procent odpovědí špatných. ÚK Bot zatím pracuje v pilotním provozu. Počítá se s tím, že návštěvníci stránek jej budou svými dotazy dále učit a zdokonalovat.

Po technické stránce chatbota připravila Hypedigitaly s. r. o. - technologický startup a AI agentura se specializací na vývoj komunikačních AI asistentů a zavádění umělé inteligence do firem a institucí, za celkovou cenu 85 tisíc korun.*

/tz/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down