Plzeň postupně zavádí další zóny s „třicítkou“

Město Plzeň pokračuje ve snižování dovolené rychlosti v rezidenčních oblastech i v centru metropole. Na jaře byla nově vyznačena oblast historického jádra Plzně jako zóna s nejvyšší povolenou rychlostí 30 km/h. Město plánuje rozšiřování těchto zón i do dalších městských částí. Cílem je zklidnit dopravu, snížit hlukovou zátěž, emise a další.

„Takzvané Zóny 30 vedou k větší bezpečnosti silničního provozu, regulují hluk. Jsou také přívětivější k chodcům a k životnímu prostředí. Jedná se o trend, který v posledních letech uplatňuje řada evropských měst," vysvětlil výhody zavádění třicítkových zón náměstek primátora Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar. V Plzni je momentálně dvacet takto vyznačených oblastí. Další se připravují na Slovanech v okolí Jiráskova náměstí nebo Chválenické ulice, v Doubravce v okolí železniční zastávky či na Borech.

Oproti pěší či obytné zóně je v Zóně 30 zachováno členění komunikace na vozovku a chodník. Šířky jízdních pruhů mohou být skromnější, dodržení rychlosti může být usměrňováno zpomalovacími polštáři, řadou zaparkovaných aut či umístěním zeleně. V celé zóně má být zavedena přednost zprava. Specifická je zóna v centru Plzně. „V historickém jádru nejsou uplatněny běžné zpomalovací prvky jako například zvýšené křižovatkové plochy. Komunikace s provozem tramvají zůstávají nadále vyznačené jako hlavní,“ doplnil Ondřej Vohradský, vedoucí Úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně.*

/zr/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down